Regler :

Det er ikke under nogen omstændigheder tilladt med kvæler halsbånd, stød halsbånd og deslige. Det er ikke tilladt at bruge flexline under træningen, da der er set store skader på både hund og ejer ved brug af disse under træning. Det er selvfølgelig ikke tilladt at påføre hunde smerte eller slå hunden,ej heller tale meget hårdt til hunden.

Udfra den nyere hundeindlærings teori er dette ikke nødvendigt og har ikke på sigt den ønskede virkning.

Vi tilbyder lydighedtræning . Dette foregår på hvalpehold, begyndere  og øvede. Desuden tilbyder vi agility træning.

Hvalpetræning :

Udgangspunkt i den moderne positive hundetræning, med belønningstræning og positiv kontakt.. Undervisningen indeholder kontaktøvelser, lineføring, indkald, og de 4 grundlæggende signaler : plads, sit, dæk og stå.

Begynder holdet er forsat træning fra undervisningen fra hvalpeholdet. Her trænes fasthed i øvelserne udfra tidligere indlærte øvelser.  Der kobles efterhånden mere og mere på, så det udfordrer hund og ejer.

Øvede :

På dette hold udvides lydigheds øvelserne med træning i de tidligere indlærte øvelser, her uden snor. Der trænes rally øvelser, for at udfordre hund og ejer og der laves indimellem søgeøvelser.

Hvidebæk hundeforening har eksisteret i 33 år. Igenne årene er der sket rigtig meget ikke mindst i udviklingen af hundetrænings principperne.Vi arbejder ud fra moderne positive indlærings metoder, hvor kontakten mellem ejer og hund er det grundlæggende for alt arbejde med hunden.

Del siden